21 november 2012

BOYS & GIRLS - profilen Anna





Namn: 
Anna Christina Pettersson

Bor: 
Säffle, utmanar mig själv just nu, att från årsskiftet bo på samma adress i minst 5 år!

Familj: Mina 2 buspôjkar, Theodor 5 år och Bastian 2 år. Mamma Kicki, Pappa Bosse, lillasyster Maria, storebror Thomas & storasyster Sanna + underbara kompisar <3

Arbetshistorik:
Sommaren -97 började jag jobba extra som städerska och frukostvärdinna på hotellet. Hösten -99 började jag frisörgymnasiet i Karlstad och när Inger öppnade salong på köpcentrum 45: an, 2001, så skulle jag passande nog ut på praktik. Sen dess har jag varit fast! Tog studenten 2002 och gesällbrevet 2005.

Fritidsintressen: 
Mina barn <3, umgås med vänner, och baka!
(har börjat baka bröd, så det blir inte bara onyttigheter)

Favoritmat: 
Helst äter jag choklad! 
Lördag blir det gärna pizza! Eller ryggbiff.

Person jag beundrar: 
Alla som är ärliga!

Favoritdryck: 
Läsk, passionsfrukt eller hallon. Är jag på partyhumör väljer jag cider, drinkar, vitt vin eller rosé (håller på att lära mig dricka rött också)

Film jag tycker om: 
Twilight-filmerna

Låt jag blir glad av: 
Hmm... många!
Spotify åker på så fort jag kommer innanför dörren, helst innan jag fått av mig jackan!

Favoritfärg: 
Lila

När jag var liten drömde jag om att bli: 
Kommer inte ihåg.. Det var när det var dags att välja till gymnasiet, jag kom på att jag ville bli frisör.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar