3 mars 2013

Optimist - javisst!

Mitt motto är:



Jag lever med inställningen, att mina tankar har en stor inverkan på hur mitt liv ser ut.
Vi är vad vi tänker, och alla människor har ett eget ansvar för hur livet utvecklas.
Det är du själv, som styr ditt liv. Det är du, som avgör hur ditt liv ska se ut.
När man blir medveten om detta, slutar man leta ursäkter.
Om bara jag hade...
Om bara det hände..
Och tar ansvar för sitt eget liv. 

Varje dag när jag vaknar, tänker jag att det är en ny start. 
Att alla möjligheter ligger framför mig. 
Kanske blev inte dagen igår, som jag hade tänkt mig. 
Men det kan jag inte ändra på.
Ingen idé att lägga sin energi på att ångra saker. 

Bättre att lägga energin på vad jag kan skapa idag! 
Om jag lever livet med inställningen att jag gör det bästa jag kan, så räcker det. 

Har du tänkt på, att det du skickar ut är det du får tillbaka?
Om du går genom livet och fokuserar på att hitta det som är fel i din omgivning...
Vad tror du att du får tillbaka?
Om du bara klagar på livet, tror du att det förbättras?
Om du är missunnsam mot andra, tror du att omgivningen vill unna dig det bästa?

Fundera en stund på, vad du har för inställning.
Hamnar du ofta i negativa tankemönster och har svårt att se ljuspunkterna?
Då är det kanske dags att göra något åt det...

Ett enkelt tips: 
Ha en anteckningsbok vid sängen.
 Skriv ner tre saker varje dag, som varit bra under dagen. 
Det kan vara både stort och smått. 
Ett positivt besked. Ett leende. Ett möte. Ett telefonsamtal. En överraskning. En komplimang.
I början tycker du kanske det är svårt att hitta, men för varje dag du gör detta, 
blir det lättare att hitta guldkornen med varje dag. 
Och ju mer du fokuserar på detta positiva, ju fler glädjeämnen kommer du att upptäcka!

Om vi alla fokuserar på det positiva, förändras världen till det bättre ; )
Är du med? : )

Kram Jessica










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar