27 februari 2013

Frisör = Lycklig!

Enligt en undersökning är frisörer, ett av de yrken som gör dig lyckligast!

Jag kan bara instämma. 
Efter tjugo år i yrket, tycker jag fortfarande att det är det roligaste, som finns!

Jag får utlopp för min kreativa sida!

Träffa massor med härliga människor!


Ge dessa människor en må bra kick!

Lära nytt och utvecklas hela tiden!


På senare år har jag kombinerat frisöryrket, 
med att arbeta med Feng Shui, meditation, vägledning samt 
hålla kurser och föredrag inom personlig utveckling,
 i egna företaget Vägvisaren.

Det är det bästa av två världar, att få människor att må bra, både i det yttre och inre.

Frisöryrket är så inspirerande, för att man aldrig blir fullärd. Det kommer hela tiden nytt, både i frisyrer och produkter. Just nu ser vi en enorm ökning av utbud och efterfrågan av mer miljövänliga produkter. Det tycker jag är kanon! Det är extra roligt att arbeta med Matrix, som hela tiden ligger i framkant med att hela tiden göra sina produkter mer miljövänliga.

Mitt mål med frisöryrket, är att plocka fram och förstärka det bästa hos varje kund 
med hjälp av färg och form. Jag ser det som min uppgift att komma med förslag 
om vilken frisyr som passar dig bäst, informera om hur du enklast stylar 
och vilka produkter som passar ditt hår bäst.

Var inte rädd för att fråga din frisör om saker, som gäller ditt hår! 
Det är det vi är till för : )

Det finns en djungel av produkter och är inte alltid lätt att hitta rätt, 
men din frisör kan plocka ut de produkter som är bäst för just ditt hår! 


Idag vill jag tipsa om en underbar produkt, som är min favorit just nu!


De flesta av er har säkert hört talas om att man ska olja i håret nu. 
Det vårdar och läker ihop håret, samt tillför glans och lyster.
Det finns massor av olika märken, men jag har hittat min favorit nu!
De flesta oljor passar långa slitna hår, men mitt korta får gärna en lite fet känsla...
Men nu finns oljan, som funkar på alla hår:
Exquisite Oil från Matrix!

Vi med kort hår vill ju också ha glansigt, blankt hår.. eller hur? ; )

Jag önskar er alla en underbar dag!
Kram Jessica










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar