15 februari 2013

Färgbyte på mamma!

Hej igen, 
denna vecka har mamma varit hos mig
 för att få ny färg på håret!

Först tänkte jag visa hur hon såg ut innan: 

En mörkbrun färg med foliepaket på överhåret, 
som jag använde en röd färgbomb för att få den där riktigt intensivt röda.



Nu ville jag göra henne mörkare, nästan svart och sedan täcka över 


 allt det röda och börja o från början med ett lite mindre antal slingor.
Efter 1 timme och 45 minuter blev detta resultatet:





Som ni ser på översta bilden är dom främre slingorna mer vertikala och dom längre bak lite mer utfjädrade. Alla är gjorda på samma sätt, men man kan "lägga" dom på olika sätt. 
Kan vara kul om man vill byta frisyr/färg stuk. 

Klippningen är en stark asymmetrisk sådan med kort vid sidorna 
men man behåller längden upptill för att få möjlighet att leka med olika frisyrer! 

Tack så mycket för denna veckan, nu drar jag till Thailand på måndag!
Jobbar på 45:an i morgon lördag, annars är jag tillbaka 7 mars!

Patric 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar