22 juli 2013

Variation på kort hår!

Många tycker att det inte går att variera korta frisyrer...
Men det tycker jag! 
Små förändringar vid varje klippning, ger en känsla av något nytt!
Ibland kanske man sparar nån del av håret, vid några klippningar, 
för att sedan klippa kortare igen.
Jag ser det som en utmaning att ge korthåriga kunder, 
en känsla av något nytt med frisyren vid varje klippning. 

Jeanette är en av mina stammisar och gillar kort hår. 
För att få lite variation, sparade vi överhåret under våren. 
Sen kom sommaren och då var det dags för kort igen. 
Och sen har det bara blivit det kortare och kortare : )

Före, efter en tids sparande:





Efter:
Vi har hunnit klippa flera gånger nu, och lite kortare för varje gång : )
Färgen har länge varit svart, men nu lättar vi upp den med lite violettröd skiftning.






Behöver väl inte nämna...
men i den här värmen är det väääldigt skönt med kort hår! ; )

Hoppas ni njuter av denna fantastiska sommar,
det gör jag på mina lediga dagar : )

Denna vecka jobbar jag onsdag och torsdag.
Vi ses!

Jessica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar