28 maj 2013

Gesällbrevet är mitt!


I lördags var det dags att åka till Karlstad för att genomföra delprov 2,
 min sista del i gesällen. Med tusen fjärilar i magen, ett antal stopp på vägen
 (för att försäkra mig om att allt verkligen var med), 
landade jag på min gamla gymnasieskola 07.30. 

Cirka en timme senare är det dags för första momentet, permanent. 
Med lite darrande händer tog jag mig igenom det och först nu börjar nervositeten släppa lite. 

Resten av dagen gick segt och fort på samma gång följt av; damklippning med formblåsning, herrklippning med fönvågor, avancerad färgning med styling och avslutningsvis en långhårsuppsättning med brudklädsel.

Man försöker att tänka som om det vore en helt "vanlig" dag på salongen, 
men det är inte helt lätt.

Hur som helst så var jag klar med sista modellen 18.00 
och det var nu dags att få reda på resultatet. 
Klumpen i magen var ett faktum, och det gick inte att avlösa en min från domarnas ansikten.


Sen kom orden...

Jag hade klarat mig!

Lyckan är total, och jag kan fortfarande inte tro att det är sant!

Allt slit har äntligen lönat sig och jag är nu "färdig" frisör (finns alltid mer att lära sig).

Måste avsluta med att tacka mina underbara modeller 
(Sintija, Kristina, Magnus, Mathilda, Alexandra) 
och kollegor, utan er hade det inte varit möjligt!

/ Anna J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar