14 maj 2013

Tränar för att orka mer på jobbet!

Att jobba som frisör, tär en del på kroppen, många som får problem med axlar och nacke, 
eller utvecklar allergi och inte kan fortsätta att jobba som frisör. 

Men man kan försöka skydda sig genom att bl.a. använda handskar 
och bra ventilation för att minska kemikalier på sig. 

Och så har vi ju det här med träning! 
Att bygga upp lite muskler så kroppen orkar mer. 
Nåt som jag vart urusel på! Jag har väl inte prioriterat tiden, inte hittat nåt som va kul. 
Tur att vi har vår chef Inger, som tränar ganska mycket, och nu bokat in oss på Kettlebells-pass! Å vad glad jag är att hon gjort det! De är kul, JAG tycker om de!! 
Jag börja från noll i styrka och ska jobba mej uppåt, sista passet,  
så vågade jag pröva nån tyngre Kettlebell i vissa övningar :)

Ha en underbar dag! 
Skickar en styrkekram till den som behöver :) /Anna P 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar