25 januari 2013

Fixa Hollywood looken på 10 minuter!

Idag ska jag visa hur du kan få
 ett snyggt Hollywoodsvall på 10 minuter.

Allt du behöver är en kontång och några hårprodukter.

Jag börjar med att spraya Total Results Wonder Boost i botten för volym, och Total Results Miracle Treat 12 för att få en lätt stadga och mycket glans på längderna.



Föna håret med huvudet upp och ner för att få så mycket volym som möjligt 
och föna sen längderna med en paddelborste för maximal glans. 

När håret är torrt, spraya ett värmeskydd över hela håret, innan du använder kontången.



Nu till lockarna, sätt i kontången och sätt den på 180 grader. 
Använd stora passeér om du vill ha mer vågiga lockar och mindre om du vill bli lockigare.

Jag har valt större passeér för att få rätta Hollywoodsvallet.
Rulla upp håret på kontången och vänta 5 sekunder innan du försiktigt släpper ut håret så att det får svalna, för att få bästa hållbarhet på lockarna.


När lockarna är klara, låt håret svalna och använd sen händerna för att "skaka" ur lockarna. Skaka ur lockarna med en rörelse som går nerifrån och upp för att hela tiden jobba med volymen och "borsta" igenom håret med fingrarna. Håll huvudet upp och ner och börja arbeta med sprayen för att jobba med volymen. 
Räta sen upp huvudet och spraya tills du nått önskat resultat.
Jag avslutar allt med ett lager glansspray från Moroccan Oil, som ger en spegelblank yta.


Så med rätt verktyg och produkter, får du en Hollywoodlook på ett kick!

Kontång och produkterna jag använt finns att köpa på salongen : )

Trevlig Helg!

Sara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar